PASTORAL SOCIAL

La considerem vital i prioritària.

Partim del principi eclesial que una comunitat cristiana ha de caminar oberta al barri i a les persones marginades.

La paràbola evangèlica del samarità és, de fet, la "constitució" de la nostra parròquia.

CÀRITAS PARROQUIAL

La Parròquia Mare de Déu de Montserrat ha rebut infinitat de persones amb problemes molt diversos: cerca d'un treball, orientació per fer gestions, ajudes puntuals per lloguers, aigua o llum etc, però el més generalitzat ha estat el tema d'aliments. En totes les formes d'ajudes i d'orientacions, d'una manera personal i privada, amb l'Assistenta Social, s'ha procurat donar-los el màxim suport com Església i com a societat.

Càritas Parroquial durant molts anys ha fet diverses campanyes per recollir aliments i distribuir-los entre les famílies ateses per la nostra Assistenta Social. Malgrat que la resposta dels fidels i veïns ha estat generosa, sempre ens faltava cobrir tots els mesos de l'any i, un altre factor molt important, els aliments que distribuíem, no sempre podien cobrir les necessitats particulars de moltes persones o famílies amb necessitats diverses, ja que la Paròquia no disposa d'espais per conservar adequadament certs aliments: verdures, fruites, productes làctics, carn, peix etc.

Càritas Parroquial i el seu voluntariat van reflexionar com es podria donar una ajuda més equilibrada i de quina manera podríem fer més responsables a les persones que ajudàvem. Després de diverses idees, vàrem trobar la forma que fem servir des de fa uns quants anys i els resultats són molt bons.

A les famílies derivades dels serveis de la Seguretat Social i entrevistades per la nostra Assistenta, els fem una entrega mensual de vals personalitzats per comprar tota classe d'aliments, productes d'higiene personal i de la llar, MENYS:refrescos, cerveses i tot el que porti alcohol.

Quan realitzen la compra, el Súper adjunta el tiquet de caixa al val o vals entregats, acumula tots els vals del mes i ens presenta la factura amb el total de compres efectuades al seu establiment, amb tots els tiquets de caixa corresponents.

L'Assistenta Social de la nostra Parròquia, Càritas Diocesana de Barcelona i totes les Assistentes de la zona Horta- Guinardó, estan en permanent contacte per contrastar i verificar totes les persones i famílies que poden ser derivades de diferents llocs.

Tot això és possible gràcies a la col·laboració de la Comunitat de Veïns, Càritas Diocesana i altres entitats que, sense fer gens de soroll, fan efectiva l'ajuda.

ESCOLA ESPECIAL

´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´en costrucció´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

FUNDACIÓ SARDÀ-PUJADA

Creada el 1985 per Mossèn Sardà i Pujada com a fundació autònoma privada de l'Església, amb plena personalitat jurídica i sense ànim de lucre.

El seu àmbit d'actuació són les escoles d'Educació Especial de Catalunya.

Què fem?

Atenem les necessitats i peticions específiques de centres d'educació especial, amb la finalitat de donar suport en tot allò que els faciliti l'educació i integració dels seus alumnes a la societat.La nostra acció es canalitza mitjançant dues vies de participació i ajuda:

. Realitzant els objectius de la Fundació

. Desenvolupant programes específics que podeu consultat a la nostra web

Com col·laborar?

Podeu participar-hi de diferents maneres:

. Posant-vos en contacte amb la Fundació

.Fent una transferència bancària al compte de la Fundació Sardà-Pujadas que preferiu:

...CaixaBank

ES44 2100 0858 8102 0038 5083

...BBVA

ES57 0182 3014 1402 0024 3078

(Les aportacions fetes a la Fundació, donen dret a practicar les deduccions corresponents en la quota de I’I.R.P.F.)

Amb la vostra aportació econòmica gaudireu de beneficics fiscals que us permetran deduir els vostres donatius en la Declaració de la Renda o a l'Impost de Societats

On som?

FUNDACIÓ SARDÀ-PUJADA