A l'inici de 1920 arriba al Guinardó mossèn Eugeni Florí amb l'encàrrec del bisbe Reig de fundar-hi una nova parròquia. Només hi ha el solà i a can Viladomat li cedeixen un local on fer les celebracions. La primera missa es celebra el 25 de gener de 1920. Es veu que el mossèn va per feina. A l'abril del mateix any es posa la primera pedra, però s'han d 'interrompre les obres perquè la companyia d'aigues "Dos Rius" denuncia que pel solar hi passa una mina d'aigua de la seva propietat. Aleshores es construeix una capella provisional en un extrem del terreny mentre s'aclarei el conflicte. Aquesta capella és inaugurada el 22 d'agost de 1920.

Amb la companyia d'aigües s'arriba a l'acord que els fonaments de l'edifici respectaran la mina i, en contrapartida, la companyia es compromet a subministrar gratüitament i a perpetüitat 500 litres d'aigua diaris.

Reiniciades les obres, s'inauguren la cripta i la casa rectoral, a mitjans de 1924.

L'any 1928, en vista de la creixent demografia del barri, es decideix ampliar el projecte original. Les obres queden interrompudes per la rebel·lió militar i no és fins al 1945, en complir-se els 25 anys del seu inici, que és acabada i inaugurada la nau central del temple. Falta encara construir el creuer, l'absis i la capella del Santíssim.

Ja des dels inicis, la docència està una de les preocupacions d'aquesta comunitat parroquial. Al començament, amb l'anomenada "Escuela Catolica" que en la celebració del XXV aniversari de la Parròquia, encara consta que està en actiu.

Posteriorment, el 1966, mossèn Sardà va fundar l'escola especial, actualment la joia de la corona, que està constituida com a fundació i el patronat de la qual està presidit pel rector de la Parròquia.

Una constant al llarg de la història parroquial, a part de les activitats pastorals habituals, han estat els pelegrinatges a Montserrat. El primer pelegrinatge del qual es té notícia és de l'any 1928.

Història de la Parròquia